„Do Rzeczy” najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce w 2018 roku

„Do Rzeczy” najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce w 2018 roku

Dodano: 
Tygodnik "Do Rzeczy"
Tygodnik "Do Rzeczy" Źródło: DoRzeczy.pl
Raport Instytutu Monitorowania Mediów opiera się na wynikach cytowalności spośród 300 tysięcy publikacji we wszystkich mediach: prasie, telewizji, radiu i serwisach internetowych. W zestawieniu tygodników i dwutygodników „Do Rzeczy” okazało się bezkonkurencyjne. Pierwsze miejsce zajęło z rekordowym wynikiem 3030 cytowań.

Tygodnik „Do Rzeczy” znacząco poprawił wynik osiągnięty w poprzednim rankingu. Jeszcze w połowie 2018 roku wyżej plasowały się: „Gazeta Polska”, „Newsweek”, „Sieci” (wówczas „Sieci Prawdy”) i „Wprost”.

„Do Rzeczy” notuje także lepszy wynik w stosunku do roku 2017. Tygodnik Lisickiego zdobył wówczas trzecie miejsce z liczbą 1280 cytowań.

Najczęściej opiniotwórcze tygodniki

Dwa tygodniki w zestawieniu spadły w porównaniu z rokiem 2017 – „Gazeta Polska” (z pozycji drugiej na czwartą) i „Sieci” (z pierwszej na drugą). Tygodnik Jacka Karnowskiego – będąc rok temu na pierwszym miejscu – odnotował mniej cytowań, niż „Do Rzeczy” w roku 2018.

Badanie przeprowadzono na podstawie ponad 300 000 przekazów z różnych mediów w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne i wybrane programy w rozgłośniach radiowych. Jak podaje Instytut, „najchętniej cytowane były wypowiedzi przedstawicieli sceny politycznej oraz odniesienia do publikowanych wywiadów i rozmów prowadzonych na antenach”.

DoRzeczy.pl i tygodnik "Do Rzeczy" mają wspólnego właściciela. Według badań Gemius/PBI portal DoRzeczy.pl stał się najpopularniejszym wśród serwisów prawicowych tygodników, pokonując m.in. wpolityce.pl, niezalezna.pl.

Czytaj też:
DoRzeczy.pl liderem wśród prawicowych portali

Źródło: imm.com.pl, wirtualnemedia.pl
Czytaj także