Uncle Ben's to popularna marka ryżu sprzedawanego głównie w Stanach Zjednoczonych, gdzie od lat 40. XX wieku była najpopularniejszym produktem swojego segmentu. Pierwsze wyroby spod tego znaku trafiły na rynek w 1947 r. Produkt jest dostępny również w Polsce. Od teraz jednak będzie nazywał się Ben's Original. Z pudełka zniknie także wizerunek uśmiechniętego, starszego czarnoskórego mężczyzny.
Marce zarzucono, że posługując się wyrazem "uncle" oznaczającego "wujek" utrwala rasistowskie stereotypy. Określenia „wujek” i „ciotka” były używane w południowych stanach USA na określenie osób czarnoskórych, podczas gdy w stosunku do osób białych używano bardziej formalnych i pełnych szacunku „pan” lub „pani”.
„Rozumiemy nierówności związane z nazwą i twarzą poprzedniej marki i, jak zapowiedzieliśmy w czerwcu, zobowiązaliśmy się do zmian” – przekazał w komunikacie koncern Mars, właściciel marki Uncle Ben’s.
Firma stwierdziła, że poprzez zmianę nazwy i logo stworzyła „bardziej sprawiedliwą ikonografię”. „Podejmujemy również działania na rzecz zwiększenia integracji i równości” – zaznaczają przedstawiciele korporacji.
Nowe opakowania trafią do sprzedaży na początku 2021 roku.
Czytaj też:
Francja chce zmiany przepisów UE. Zaszkodzą PolsceCzytaj też:
"Będą jeszcze zdziwieni...". Co planuje Kaczyński?