EkonomiaSą wytyczne dla fryzjerów. Tylko jeden klient w salonie

Są wytyczne dla fryzjerów. Tylko jeden klient w salonie

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Pixabay / Domena publiczna
Dodano 35
Tylko zdalne umawianie wizyt, dystans 1,5 metra między stanowiskami i jeden klient w salonie przypadający na jednego fryzjera – to niektóre nowe wytyczne resortu rozwoju dla branży fryzjerskiej w ramach odmrażania gospodarki.

MR poinformowało, że w salonach fryzjerskich powinna obowiązywać zasada: jeden fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla jednego klienta (grzebienie, nożyczki, spinki, szczotki itd.). Dodano, że wymagane jest też zachowanie 1,5 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.

"Codziennie przed rozpoczęciem pracy zalecamy fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy" – podało ministerstwo w wytycznych.

Resort ogłosił, że dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług, a także stosowania odzieży ochronnej lub dedykowanej odzieży roboczej.

Wytyczne obligują też do przyjmowania tylko osób zdrowych i nie będących w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.

Według MR, napoje można serwować wyłącznie w opakowaniach jednorazowych. Należy również oczyszczać każdą dotykaną powierzchnię kilka razy w ciągu dnia pracy, a zabezpieczania i dezynfekcji urządzeń i mebli zabiegowych dokonywać po każdym kliencie.

Resort zobowiązał klientów do umawiania wizyt przez internet lub telefon. Klient w salonie powinien "zachować bezpieczną odległość 1,5 m, mijając się z innymi osobami w salonie, nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki oraz dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy" – poinformowało ministerstwo.

MR zwraca uwagę, że w przypadku braku możliwości zapewnienia minimum 1,5 m odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów, "rekomendujemy zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) pomiędzy stanowiskami". Resort dodał, że przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników. W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni.

"Klienci nie mogą tam również używać telefonów komórkowych" – zaznaczono.

W wytycznych znalazła się również zasada, że od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji.

Czytaj także:
Otwarcie salonów kosmetycznych. Zobacz, co się zmieni

/ Źródło: PAP

Czytaj także

 35
  • Ninel IP
    A co z fryzjerami fryzur intymnych? Jak w te miejsca zakładać maseczkę, skoro nie ma o co gumki zaczepić?
    Dodaj odpowiedź 2 1
      Odpowiedzi: 0
    • 以此致敬意 IP
      Powinno być jeszcze jedno obostrzenie; salony fryzjerskie mogą obsługiwać jedynie klientów łysych.
      Dodaj odpowiedź 2 0
        Odpowiedzi: 0
      • dama ja IP
        rozwalania gospodarki ciąg dalszy, niby otwórzcie ale musicie więcej wydawać kasy na bzdury, rękawiczki i takie tam , a środowisko naturalne to udźwignie, po jednym kliencie / nie widziałam zeby jedna fryzjerka robiła 2 lub 3 osoby na raz, ale moze ja dziwna jestem , albo wymagająca i fryzjerki się bały mnie/ to moze od razu ustawowo reglamentację klientów jeden na godzinę żeby za szybko się nie podnieść z upadku
        Dodaj odpowiedź 5 1
          Odpowiedzi: 0
        • kojot IP
          pieprzyć wszystkie wytyczne.Już dawno to zrobiłem.Nigdy więcej niewolnictwa.
          Dodaj odpowiedź 8 0
            Odpowiedzi: 0
          • Niemiec IP
            Otwierać te salony i mnie nie w..rwiać !
            Dodaj odpowiedź 5 0
              Odpowiedzi: 0

            Czytaj także