Alior Bank z powodzeniem kształtuje nowe oblicze bankowości, gdzie klienci mogą cieszyć się komfortem i efektywnością obsługi.
Alior Mobile – więcej niż aplikacja bankowa
Z Alior Mobile korzysta już ponad milion klientów banku. Aplikacja jest stale ulepszana, aby możliwie jak najlepiej wspierać klientów w codziennym bankowaniu.
Alior Mobile dostępna jest do pobrania w sklepie Google Play oraz App Store. Aby ją aktywować, należy podać swój PESEL lub identyfikator klienta CIF, wprowadzić kod aktywacyjny i ustawić PIN. Do aplikacji można logować się PIN-em, odciskiem palca lub skanem twarzy. W ten sam sposób odbywa się autoryzacja operacji.
Alior Mobile umożliwia zarządzanie finansami z dowolnego miejsca o każdej porze. Pozwala na bieżące śledzenie salda konta oraz historii zrealizowanych transakcji. Oprócz tego, posiada szereg usług dodatkowych, takich jak możliwość kupna biletów komunikacji miejskiej, automatyczna płatność za autostrady czy transakcje telefonem i BLIKIEM.
Aplikację można dostosować do swoich potrzeb. W zakładce „Płatności i usługi” klienci samodzielnie decydują o kolejności skrótów na ekranie swojego telefonu. Dodatkowym udogodnieniem jest wybór motywu – klasycznego oraz ciemnego. W nowej odsłonie, którą bank zaprezentował w połowie 2023 roku, użytkownicy otrzymali odświeżony wygląd ekranu startowego oraz możliwość dodania ulubionych skrótów na pulpit.
Alior Mobile zapewnia użytkownikom również dostęp do usługi Alior Pay, która umożliwia odroczenie zrealizowanych już transakcji bezgotówkowych np. płatności kartą czy BLIKIEM, wykonanych nie tylko w sklepach internetowych, ale również w sklepach stacjonarnych. Ponadto, odroczyć można także zlecenia stałe lub przelewy oraz wypłaty gotówki z bankomatów.
W ramach Alior Pay klienci mogą odroczyć wybraną transakcję na 30 dni za darmo. W sytuacji, kiedy na koncie osobistym zabraknie środków na spłatę, to 31. dnia płatność zostanie automatycznie rozłożona na 11 kolejnych rat. Kwota pobierana jest z konta automatycznie, więc nie trzeba martwić się o pilnowanie terminów.
Moje Rachunki, czyli wszystkie faktury w jednym miejscu
Innym rozwiązaniem ułatwiającym klientom zarządzanie finansami jest, jedyna taka na polskim rynku, funkcja Moje Rachunki. Pozwala ona na zbieranie w jednym miejscu wszystkich faktur i opłacenie ich za pomocą jednego kliknięcia.
Klient może mieć spokojną głowę, bowiem rozwiązanie monitoruje rachunki, które czekają na uregulowanie oraz przypomina o pojawieniu się nowego dokumentu, czy zbliżającym się terminie zapłaty. Dzięki temu, aplikacja staje się niezastąpionym narzędziem dla tych, którzy cenią sobie efektywność i kontrolę wydatków.
Usługę można uruchomić za pośrednictwem Alior Mobile oraz Alior Online. Wystarczy, że użytkownik wybierze z listy ponad 1300 firm te, z których usług korzysta. Mogą to być np. dostawcy prądu, gazu, Internetu. Płatności można dokonywać pojedynczo lub zbiorowo.
Dostęp do listy zobowiązań jest nielimitowany, a użytkownik na bieżąco może sprawdzać status należności. Na liście przyszłych faktur znajdą się te, które zostały już wystawione, ale termin ich opłacenia jest dłuższy niż 30 dni. W historii usługi można zobaczyć także wszystkie opłacone rachunki, nawet jeśli należność uregulowano inną metodą płatności np. kartą płatniczą, na poczcie lub w sieci sklepów spożywczych.
Standardowa opłata za usługę wynosi 3,50 zł miesięcznie.
Klient w centrum uwagi... voicebota
Wykorzystując najnowsze technologie, bank stworzył rozwiązanie, które ułatwia obsługę klientów – bota o imieniu InfoNina.
InfoNina jest w stanie zidentyfikować ponad 650 intencji klientów Alior Banku, przez co stała się ich pierwszą linią wsparcia. Bot sprawnie przeprowadza użytkowników przez proces autoryzacji w systemie bankowości internetowej, aplikacji mobilnej oraz Kantorze Walutowym. Osoby logujące się po raz pierwszy otrzymają informacje związane z aktywacją konta, instalacją i uruchomieniem aplikacji mobilnej, jak również wskazówki dotyczące ustawienia bezpiecznego hasła.
InfoNina wspiera klientów w przypadku problemów z autoryzacją w kanałach elektronicznych banku – wytłumaczy, jak odblokować dostęp, odzyskać dane, a w razie potrzeby wskaże, w jaki sposób zmienić dotychczasowe hasło. Dzwoniąc na infolinię, bez konieczności połączenia z agentem, klienci mogą też potwierdzić swoją tożsamość i uzyskać informacje dotyczące produktów bankowych (np. zapytanie o saldo).
InfoNina, oprócz standardowej obsługi pojedynczych intencji, jakie wyrażają klienci, jest gotowa także obsługiwać osoby, które wyraziły więcej niż jeden zamiar (np. „Chcę wziąć kredyt oraz zapytać jakie macie lokaty”). Dzięki temu asystentka może jeszcze sprawniej zweryfikować ich potrzeby, a następnie efektywniej zarządzać rozmową.
Voicebot jest również dostępny na chacie. Aktualnie funkcjonuje on jedynie na stronie internetowej banku, ale docelowo pojawi się również w bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Dzięki przyciskom szybkiej odpowiedzi, InfoNina jest w stanie sprawnie pokierować rozmową tak, aby klient jak najszybciej znalazł rozwiązanie swojego problemu. Asystentka odpowiada w ten sposób na około 10 tys. zapytań.
Obsługa w oddziałach na nowym poziomie
Koncentracja na rozwoju bankowości mobilnej nie oznacza rezygnacji ze wsparcia obsługi klientów w oddziałach stacjonarnych. Alior Bank konsekwentnie przeprowadza proces ich modernizacji.
Placówki łączą w sobie najlepsze cechy tradycyjnej bankowości opartej na bezpośrednim kontakcie z bankierem z zaletami bankowości cyfrowej, zapewniając prywatność i komfortową obsługę.
Nowy format oddziałów wprowadza podział na strefy, które mają na celu zapewnienie sprawnej obsługi klientów. W strefie samoobsługowej dostępny jest wpłato-bankomat, gdzie można samodzielnie dokonać wpłaty lub wypłaty gotówki. W Alior Cafe klienci mogą napić się kawy lub herbaty z ekologicznych upraw, albo filtrowanej wody z kranu – gazowanej lub niegazowanej.
Strefa Digital Demo umożliwia przetestowanie bankowości internetowej banku oraz aplikacji mobilnej. To miejsce, gdzie zainteresowani mogą zalogować się do serwisu transakcyjnego lub Alior Mobile, a także samodzielnie lub w asyście bankiera zapoznać się z działaniem tych rozwiązań.
Strefa spotkań to miejsce, gdzie można przeprowadzić poufną rozmowę z bankierem w dyskretnych warunkach. Pokoje spotkań są izolowane akustycznie, a szklane ściany zapewniają pełną prywatność rozmówcom.
Odwiedzając nowe placówki, klienci mają również możliwość aplikowania o pracę.
Oddziały w nowym formacie zostały zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska naturalnego. Alior Bank aktywnie współpracuje z lokalnymi dostawcami i używa materiałów ekologicznych, poddawanych recyklingowi i nietoksycznych.