Były pracownik TVN: Stawaliśmy się ofiarami mobbingu, współczesnego niewolnictwa

Były pracownik TVN: Stawaliśmy się ofiarami mobbingu, współczesnego niewolnictwa

Dodano: 184
TVN
TVN / Źródło: PAP / Jacek Turczyk
Byliśmy zmuszani przez pracodawcę do pracy po 16-17 godzin dziennie, w wyniku czego traciliśmy zdrowie – relacjonuje na Facebooku były pracownik TVN Kamil Różalski.

Kamil Różalski relacjonuje we wpisie w mediach społecznościowych swoją pracę dla stacji TVN.

Niewolnicza praca, mobbing

"Z TVN byłem związany zawodowo od września 1997 roku, czyli od powstania stacji. Pracowałem przy największych produkcjach, przez lata przyczyniając się do jej rozwoju oraz obecnej pozycji na rynku" – pisze operator.

"Szantażem (tak jak wszyscy w dziale realizacji) zostałem zmuszony przez dyrektora do rozwiązania umowy za porozumieniem stron i od 1.01.2013 roku z pracownika stałem się współpracownikiem. Od tego momentu ja, moje koleżanki i koledzy byliśmy traktowani jak ludzie drugiej kategorii. Stawaliśmy się ofiarami mobbingu, współczesnego niewolnictwa, wykluczenia zawodowego, szantażu, odwetu" – twierdzi Różalski.

"Byliśmy zmuszani przez pracodawcę do pracy po 16-17 godzin dziennie, w wyniku czego traciliśmy zdrowie. Orwellowska rzeczywistość stała się faktem w TVN SA" – pisze dalej operator i dodaje: "Nepotyzm, łapówki, łamanie prawa pracy, szantaż, poniżanie, łamanie RODO i inne patologie stały się chlebem powszednim w TVN".

1800 osób zatrudnionych niezgodnie z prawem?

"Nieprawdopodobnym jest to, że telewizja ta ma czelność pouczać innych w aspekcie etyki, sama nie przestrzegając u siebie podstawowych standardów i przepisów prawa. Jeszcze niedawno w TVN SA zatrudnionych było niezgodnie z prawem pracy około 1800 osób. To ludzie bez prawa do emerytury, urlopu, ubezpieczenia zdrowotnego. To też ogromne pieniądze w nieodprowadzonych składkach do ZUS" – relacjonuje mężczyzna.

Operator podkreśla także, że wiele osób próbowało informować właściciela stacji o warunkach pracy.

"Grupa osób (której też jestem członkiem), zgodnie z procedurą informowała Discovery Inc. (właściciela TVN SA) o patologiach i łamaniu prawa. Co zrobili Amerykanie? Złamali procedury, które sami ustanowili. Naruszyli naszą anonimowość, narażając nas na działania odwetowe ze strony TVN (na które nawiasem mówiąc nie trzeba było długo czekać)" – opisuje Różalski.

"O łamaniu prawa, wprowadzaniu w błąd inwestorów, unikaniu płacenia podatków w Polsce, hipokryzji, podwójnych standardach stosowanych przez Discovery Inc. oraz TVN SA będziemy konsekwentnie informować prasę, tak by opinia publiczna w Stanach Zjednoczonych, Polsce i niektórych krajach UE została rzetelnie poinformowana. O tytułach w których będzie można przeczytać o w/w patologiach, będę informował na bieżąco" – dodaje operator.

Czytaj też:
Kolejni dziennikarze odchodzą z TVN24
Czytaj też:
"Kończy się pewien rozdział". Kolejna zagraniczna placówka TVN będzie zlikwidowana

Źródło: Facebook
+
 184
Czytaj także