Żabka rozesłała klientom ankiety. Pytanie dotyczyło m.in. wyborów prezydenckich

Żabka rozesłała klientom ankiety. Pytanie dotyczyło m.in. wyborów prezydenckich

Dodano: 
Karol Nawrocki i Żabka
Karol Nawrocki i Żabka Źródło: PAP / Wikimedia Commons
Sieć sklepów Żabka rozesłała klientom ankiety dotyczące m.in. wyborów prezydenckich. Po ujawnieniu sprawy przez media firma przyznała, że niektóre pytania były "niefortunne".

O sprawie poinformowała dziennik "Fakt" jedna z czytelniczek. W aplikacji Żabka pokazała się jej ankieta, w której sieć handlowa pyta: "Biorąc pod uwagę wyniki wyborów prezydenckich: jak bardzo jesteś zaniepokojony/a sytuacją gospodarczą Polski?".

Kolejne podobne pytanie dotyczyło sytuacji społecznej. Na suwaku wypełniający może zaznaczyć skalę od "wcale" do "bardzo" – relacjonuje gazeta.

Żabka wypytywała klientów o Nawrockiego. Jak się tłumaczy?

Dziennikarze "Faktu" zwrócili się do Żabki z prośbą o komentarz. Biuro prasowe przyznało, że "niektóre pytania ankiety zostały niefortunnie sformułowane".

"Niezwłocznie po otrzymaniu sygnału, że niektóre sformułowania mogą budzić niejasności, usunęliśmy je z ankiety i ponownie zweryfikowaliśmy wszystkie pytania" – napisano.

"Podkreślamy, że naszą intencją było wyłącznie zbadanie nastrojów konsumenckich w momencie istotnego wydarzenia, jakim były wybory prezydenckie" – przekazała firma.

Zapewniła, że zgodnie z regulaminem ankieta została udostępniona wyłącznie wybranym użytkownikom aplikacji, za ich zgodą. Udział w niej jest anonimowy i dobrowolny, badanie ma charakter wewnętrzny, a jego wyniki nie są i nie będą publikowane – przekonuje Żabka.

Poniżej publikujemy całe oświadczenie Żabki:

Na wstępie wyjaśniamy, że zgodnie z regulaminem, ankieta została udostępniona wyłącznie wybranym użytkownikom aplikacji Żappka, za ich zgodą. Udział w badaniu jest anonimowy i dobrowolny, badanie ma charakter wewnętrzny, a jego wyniki nie są i nie będą publikowane.

Celem ankiety było lepsze zrozumienie opinii konsumentów na tematy istotne z punktu widzenia ich codziennych wyborów zakupowych, takich jak inflacja, poczucie bezpieczeństwa, zagrożenia klimatyczne, wzrost cen czy aktualna sytuacja na świecie. Jest to narzędzie powszechnie stosowane na rynku, pozwalające na lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań konsumentów.

Przyznajemy, że niektóre pytania ankiety zostały niefortunnie sformułowane. Podkreślamy, że naszą intencją było wyłącznie zbadanie nastrojów konsumenckich w momencie istotnego wydarzenia, jakim były wybory prezydenckie. Niezwłocznie po otrzymaniu sygnału, że niektóre sformułowania mogą budzić niejasności, usunęliśmy je z ankiety i ponownie zweryfikowaliśmy wszystkie pytania. Dziękujemy za wszelkie opinie – traktujemy je jako ważny element dialogu z klientami i szansę na dalsze doskonalenie naszych działań.

Zaprzysiężenie nowego prezydenta

Karol Nawrocki złożył w środę przed Zgromadzeniem Narodowym przysięgę prezydencką i oficjalnie objął urząd.

Po tym, jak 1 lipca Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego przyjęła uchwałę o ważności wyborów, marszałek Sejmu Szymon Hołownia zapowiedział, że na 6 sierpnia zwoła posiedzenie Zgromadzenia Narodowego i odbierze przysięgę prezydencką od Nawrockiego.

W czerwcu Nawrocki wygrał wybory, pokonując w drugiej turze Rafała Trzaskowskiego. Prezes IPN i kandydat popierany przez PiS uzyskał 50,89 proc. głosów (10 606 877), podczas gdy prezydent Warszawy, kandydat KO zdobył 49,11 proc. poparcia (10 237 286). Różnica wyniosła ponad 369 tys. głosów.

Czytaj też:
Reuters: Nacjonalista Nawrocki zaprzysiężony na prezydenta Polski


Polecamy Państwu „DO RZECZY+”
Na naszych stałych Czytelników czekają: wydania tygodnika, miesięcznika, dodatkowe artykuły i nasze programy.

Zapraszamy do wypróbowania w promocji.


Źródło: Fakt / DoRzeczy.pl
Czytaj także