Olimpijska forma LOTTO

Olimpijska forma LOTTO

Dodano:   /  Zmieniono: 

Już od 1994 r. Totalizator Sportowy sponsoruje polską reprezentację olimpijską i zamierza to czynić przez kolejne lata. Spółka wspierała polskich olimpijczyków już na igrzyskach w Lillehammer (1994), a następnie w Atlancie (1996), w Salt Lake City (2002) i w Atenach (2004). Nie inaczej było w Pekinie (2008), Vancouver (2010) i Londynie (2012), a ostatnio także w Soczi (2014) i Baku (2015).

W Rio ze szczodrości LOTTO skorzysta cała Polska ekipa licząca 240 zawodniczek i zawodników. Współpraca Totalizatora Sportowego z PKOl jest korzystna dla obu stron. Po pierwsze, pozwala na starty naszym reprezentantom w najbardziej prestiżowych zawodach rangi olimpijskiej oraz mistrzostw świata i Europy. Po drugie, przynosi spółce wymierne korzyści wizerunkowe, które owocują m.in. zwiększonymi wpływami z gier i zakładów, a co za tym idzie – sumami przeznaczanymi na polski sport. I po trzecie, całej sportowej Polsce pozwala żyć radością ze startów naszych zawodników. A sukcesy na igrzyskach medalistom nadają status gwiazdy, uwielbianej przez kibiców.

Z badań przeprowadzonych przez Grupę IQS wynika, że LOTTO było najbardziej rozpoznawalnym sponsorem polskiej reprezentacji olimpijskiej w Londynie w 2012 r. LOTTO wyprzedziło pod tym względem inne marki, osiągając 57 proc. rozpoznawalność wśród Polaków. Nie inaczej było po znakomitych dla Polski XXII Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Soczi w 2014 r. Dzięki badaniu świadomości sponsoringu tych igrzysk przeprowadzonemu przez Grupę IQS można było się przekonać, którzy sponsorzy zostali zauważeni i zapamiętani. Największym wygranym ponownie okazał się Totalizator Sportowy, którego markę kojarzyło z ideą olimpijską aż 75 proc. badanych.

Stadiony dla olimpijczyków

Bez środków przekazywanych na polski sport przez Totalizator Sportowy od 1956 r. nie powstałaby większość obiektów sportowych, na których trenują nie tylko olimpijczycy, lecz także członkowie lokalnych klubów sportowych czy młodzież szkolna.

Właściciel marki LOTTO jest jedyną polską firmą, której działalność wiąże się z koniecznością odprowadzania pienię- dzy na fundusze celowe. Dopłata nakładana jest na każdy zakład gier liczbowych i na każdą loterię. Środki zebrane w ten sposób przez Totalizator Sportowy trafiają m.in. na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej (FRKF). 77 proc. wpływów z zakładów i gier spółka przeznacza na ten fundusz. To oznacza, że każda osoba uczestnicząca w grach i loteriach LOTTO automatycznie wspiera sport. Kwoty trafiające z Totalizatora do polskiego sportu sięgają już miliardów złotych. Tylko od 2000 r. do chwili obecnej na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej przekazane zostało ok. 8,5 mld zł.

Tylko w zeszłym roku dopłaty przekazywane przez fundusz wyniosły 737,2 mln zł. Dzięki środkom z dopłat do gier i loterii Totalizatora Sportowego Ministerstwo Sportu i Turystyki mogło stworzyć program rozwoju infrastruktury sportowej. W ramach tego programu od 1995 r. wyremontowano, zmodernizowano bądź wybudowano kilka tysięcy obiektów sportowych. Najwięcej powstało sal gimnastycznych. Są to przede wszystkim obiekty do profesjonalnego uprawiania sportu w letnich i zimowych dyscyplinach.

Na długiej liście wybudowanych obiektów nie brakuje krytych pływalni, stadionów, boisk, sztucznych lodowisk, torów wioślarskich i kolarskich oraz kortów tenisowych. Przykładów infrastruktury – bazy dla sportu wyczynowego w Polsce – powstałej dzięki środkom przekazywanym przez Totalizator Sportowy jest wiele. Można tu wymienić obiekty Centralnego Ośrodka Sportu i Akademii Wychowania Fizycznego. A także takie inwestycje jak: wyremontowanie i przebudowa tras narciarskich i nartorolkowych w Zakopanem. Poważnym projektem sfinansowanym przez kibiców za po- średnictwem Totalizatora była instalacja sztucznego mrożenia rozbiegu i trybun ziemnych Wielkiej Krokwi w Zakopanem czy zbudowanie stałego, zadaszonego lodowiska w gminie Skarżysko-Kamienna.

Sport przez duże i małe „S”

Współpraca z PKOl i reprezentacjami olimpijskimi to oczywiście nie wszystko. Ważnym elementem działania Totalizatora jest także wspieranie organizacyjne polskiego sportu na poziomie krajowym i regionalnym. Przykładów nie brakuje.

I tak w 2013 r. Totalizator Sportowy został sponsorem strategicznym reprezentacji Polski koszykarzy oraz oficjalnym sponsorem Tauron Basket Ligi. Jednak są przykłady o wiele dłuższej współpracy. Od 22 lat Totalizator Sportowy współpracuje z Regionalnym Towarzystwem Wioślarskim z Bydgoszczy. Przyniosła ona wymierne efekty od 1993 r., czyli od chwili podjęcia współpracy z wioślarzami z Bydgoszczy, klub LOTTO-Bydgostia zdobywa nieprzerwanie tytuł mistrza Polski.

Z kolei fundacja LOTTO Milion Marzeń stworzyła program „Kumulacja Aktywności”, który przy wsparciu i udziale wybitnych sportowców promuje sport i aktywność fizyczną wśród młodzieży. W ramach programu byli mistrzowie sportu otrzymują granty na realizację kilkumiesięcznych cykli zajęć adresowanych do uczniów gimnazjów.

Totalizator Sportowy sponsorem polskiego sportu

Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, od 1956 r. gromadzi środki, z których finansowane są remonty i budowa obiektów oraz urządzeń sportowych. Aż 77 proc. wpływów z gier i zakładów Totalizator Sportowy przekazuje na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej. Funduszem tym dysponuje Ministerstwo Sportu i Turystyki, które za jego pośrednictwem dofinansowuje projekty sportowe samorządów lokalnych, a także realizuje inwestycje o szczególnym znaczeniu dla polskiego sportu.

Cały wywiad opublikowany jest w 31/2016 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także