Obserwator mediów"Fakt" napisał nieprawdę o Szydło. Dziennikarz gazety przeprasza

"Fakt" napisał nieprawdę o Szydło. Dziennikarz gazety przeprasza

Beata Szydło
Beata Szydło / Źródło: PAP / Radek Pietruszka
Dodano 50
Dziennik "Fakt", pisząc o sprawie lotów premierów, skrócił czas urzędowania Beaty Szydło prawie o połowę. Autor tekstu przeprosił za to na Twitterze.

Redakcja gazety wyliczyła, że Beata Szydło była premierem przez 13 miesięcy i odbyła w tym czasie 164 loty, czyli 12,6 lotu na miesiąc. Obok zestawiono loty premiera Mateusza Morawieckiego, Donalda Tuska i Ewy Kopacz.

Na błąd w wyliczeniach dotyczących Szydło zwrócił uwagę szef komitetu wykonawczego PiS Krzysztof Sobolewski. Zaznaczył, że Szydło pełniła urząd szefa rządu 25, a nie 13 miesięcy.

"Będzie jakieś sprostowanie jutro?" – zapytał na Twitterze Sobolewski. "To mój błąd, przepraszam" – odpowiedział dziennikarz "Faktu" Mikołaj Wójcik.

Jak oni latają

W piątek na stronie internetowej KPRM opublikowano wykaz lotów premiera Donalda Tuska. Z zestawienia wynika, że w latach 2007–2014 Tusk odbył ponad 570 lotów.

Wcześniej ujawniono listy lotów byłych premierów Ewy KopaczBeaty Szydło, a także obecnego szefa rządu – Mateusza Morawieckiego.

Publikacja wykazu lotów ma związek z aferą wokół byłego marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego, który na pokład rządowych maszyn zabierał członków rodziny, a także niektórych polityków PiS z żonami. Kuchciński zrezygnował ze stanowiska, a jego miejsce zajęła Elżbieta Witek.

Po aferze z marszałkiem prezes PiS Jarosław Kaczyński zapowiedział projekt ustawy, która szczegółowo ureguluje kwestię lotów najważniejszych osób w państwie. Jej pierwsze założenia mamy poznać dzisiaj.

Czytaj także:
KPRM ujawnia wykaz lotów Donalda Tuska

/ Źródło: Fakt / Twitter
/ dcy

Czytaj także

 50
  • Edek rak IP
    Rzetelność dziennikarzy faktu mnie poraza
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0
    • Zbyszek IP
      .... a do przeprosin 1.000 000
      Dodaj odpowiedź 1 0
        Odpowiedzi: 0
      • J.Wanna IP
        Niemiecki "fakt" ma swoje zadania do wykonania no to je realizuje! Między innymi takimi wójcikami i innymi szmaciarzami dziennikarskimi! Gdzie się podziało uczciwe, obiektywne i moralne dziennikarstwo?
        Dodaj odpowiedź 3 1
          Odpowiedzi: 0
        • Hubertus IP
          Skandalizujacy dziennik Fakt i wszystko jasne.
          Dodaj odpowiedź 7 1
            Odpowiedzi: 0
          • janek IP
            W tej niemieckiej polskojęzycznej szmacie dzień bez opluwania PBS to stracony dzień , bardzo chętnie ci faktowi szmaciarze zajmują się osobą Profesor Krystyny Pawłowicz i Jarosława Kaczyńskiego prezentując najgorsze z możliwych zdjęć. Aż się prosi, żeby ktoś wreszcie zrobił porządek z tym antypolskim badziewiem.
            Dodaj odpowiedź 10 3
              Odpowiedzi: 0
            • ABiBA IP
              Jak ja nie lubię słowa przepraszam, szczególe u dziennikarzy i polityków.
              Dodaj odpowiedź 9 1
                Odpowiedzi: 0
              • prawda IP
                Ja tego szmatłowca nie czytam. Nie są wiarygodni. Tylko PAP warto czytać, obiektywna prasa.
                Dodaj odpowiedź 11 1
                  Odpowiedzi: 0
                • stefan IP
                  Niejaki wojcik powinien dostać kopa w leb.
                  Dodaj odpowiedź 10 1
                    Odpowiedzi: 0
                  • geralt IP
                    Podświadomie zainspirował się TVP, ot co
                    Dodaj odpowiedź 2 13
                      Odpowiedzi: 0
                    • jakiś żart IP
                      Co to za sprostowanie na twitterze skoro nieprawda została podana w gazecie.
                      Dodaj odpowiedź 20 0
                        Odpowiedzi: 0
                      • Pełną listę lotów Tuska jako szefa rządu, IP
                        kancelaria premiera opublikowała w piątek przed południem. Wcześniej jej szef Michał Dworczyk (44 l.) tłumaczył, że „jest tam sporo bałaganu”. I rzeczywiście. Według listy przelotów obu premierów z PO, jaką pokazano na konferencji z okazji odwołania marszałka Kuchcińskiego, Donald Tusk i Ewa Kopacz między 30 listopada 2011 r. a 23 października 2015 r. odbyli łącznie 741 lotów. Tylko 47 z tych pozycji to loty premier Ewy Kopacz (63 l.) w czasie 14 miesięcy jej urzędowania. To oznacza, że Tusk miesięcznie latał średnio prawie 10 razy (dokładnie 9,9 raza)? Okazuje się, że mniej. Bo ostateczna lista zawiera 573 pozycje w ciągu 69 miesięcy. To daje średnią 8,3 lotu na miesiąc. Dużo? To sprawdźmy loty obu premierów z PiS.

                        Beata Szydło (56 l.) w ciągu 25 miesięcy urzędowania (a nie 13 miesięcy, jak błędnie policzyliśmy wcześniej) leciała aż 164 razy, średnio więc 6,5 raza w miesiącu (a nie 13 jak podaliśmy)! A więc znacznie częściej niż Kopacz, ale mniej niż Tusk. W dodatku aż 111 razy Szydło lądowała bądź startowała z lotniska w Krakowie, leżącego najbliżej jej domu w Brzeszczach.

                        Liderem jest więc Mateusz Morawiecki, który lata średnio nawet więcej od Tuska – 10,3 lotów na miesiąc. I to pomimo tego, że obecny premier mieszka w Warszawie więc nie lata do domu na weekend, w czym brylowali Tusk i Szydło.

                        Minister Dworczyk zapowiada, że dzisiaj przedstawi projekt ustawy, który zakaże takiego wykorzystywania rządowych samolotów.

                        1. Mateusz Morawiecki 20 miesięcy 207 lotów 10,3 lotu/mies.

                        2. Donald Tusk 69 miesięcy 573 loty 8,6 lotu/mies.

                        3. Beata Szydło 25 miesięcy 164 loty 6,5 lotu/mies

                        4. Ewa Kopacz 14 miesięcy 47 lotów 3,3 lotu/mies.
                        Dodaj odpowiedź 6 5
                          Odpowiedzi: 0
                        • edek z IP
                          to typowe dla mainstreamu Opluć potem przepraszać Przeprosiny a jakże będą na ostatniej stronie w poniedziałek Tylko kto to przeczyta ?
                          Dodaj odpowiedź 21 2
                            Odpowiedzi: 0
                          • najpierw proszę podac cel status i koszty IP
                            swoich podrózy by moznabylo dokonac obiektywnych porównań

                            Juz na podstawie szczątkowych danych widać, że para Szydło, Morawiecki w jednej kadencji pobili Tuska z jego dwoma kadencjami
                            Dodaj odpowiedź 3 16
                              Odpowiedzi: 1
                            • wertuqq IP
                              Tak,,,,tak,,,,jasne. W niemieckiej gazecie się pomylili.
                              Dodaj odpowiedź 18 1
                                Odpowiedzi: 0
                              • TA CIOTA ZWANA WÓJCIKIEM JUŻ OD WIELU... IP
                                ...LAT SZKALUJE PIS NA ŁAMACH DER FUCKTU....
                                Dodaj odpowiedź 19 1
                                  Odpowiedzi: 0

                                Czytaj także