ChatGPT błyskawicznie przekroczył barierę 100 mln użytkowników miesięcznie. Tym samym serwis umożliwiający użytkownikom z całego świata wydawanie poleceń sztucznej inteligencji stał się najszybciej rozwijającą aplikacją konsumencką ostatnich dwóch dekad. A to tylko jeden z serwisów. AI potrafi samodzielnie tłumaczyć teksty, pisać scenariusze, tworzyć obrazy oraz wiersze, a także udzielać porad lekarzom i prawnikom.
Już nikt nie może mieć wątpliwości, że jesteśmy świadkami czwartej rewolucji przemysłowej. Napędza ją m.in. rozwój Internetu rzeczy (IoT), Neurointernetu oraz sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence – AI). ChatGPT, który zadebiutował dopiero 30 listopada 2022 r., już teraz zdobywa nowych użytkowników w dużo szybszym tempie niż, na początkowym etapie, takie serwisy jak TikTok, Snapchat czy Instagram. Według szacunków banku UBS czatbot stworzony przez OpenAI już w styczniu 2023 r. przekroczył barierę 100 mln użytkowników miesięcznie. Niezwykle popularny TikTok na pokonanie tego pułapu potrzebował dziewięciu miesięcy, Instagram dwóch i pół roku, a Facebook aż czterech lat.
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.