"Zespół wilkołaka". Po podaniu syropu, dzieciom wyrosły włosy na ciele

"Zespół wilkołaka". Po podaniu syropu, dzieciom wyrosły włosy na ciele

Dodano: 22
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Pixabay / Domena publiczna
Błędnie opisany syrop spowodował niekontrolowany porost włosów na ciele dzieci. Rodzice domagają się odszkodowania.

Około 20 hiszpańskich dzieci na całym ciele wyrosły włosy po tym, jak przez pomyłkę podano im minoksydyl – lek na porost włosów – zamiast omeprazolu, stosowanego w leczeniu refluksu żołądkowego

Zdjęcia, zamieszczone w sieci przedstawiają pokrytą włosami skórę małych dzieci mieszkających w mieście Torrelavega w północno-hiszpańskim regionie Kantabrii.

Źle oznakowany syrop został dostarczony do aptek w Granadzie, Kantabrii i Walencji.

U dzieci dotkniętych chorobą, które przyjmowały minoksydyl, rozwinęła się hipertrychoza, pojawienie się nadmiernego owłosienia na ciele - czasami określane jako "zespół wilkołaka". Choroba ta, gdy rozwija się w sposób naturalny, jest nieuleczalna.

Dwa lata po pomyłce lekarskiej rodziny niektórych dzieci twierdzą, że, mimo leczenia, włosy na ciałach dzieci wciąż rosną i teraz domagają się odszkodowania.

Rodziny złożyły skargi cywilne i karne przeciwko laboratorium i kilku firmom za import i dystrybucję leku, a także przeciwko dwóm aptekom w Kantabrii, które zostały później uniewinnione przez sędziego.

twitterCzytaj też:
Ellen to teraz Elliot. Znana aktorka ogłosiła, że jest "niebinarna"
Czytaj też:
Szokujące badania naukowców. COVID-19 zostawia zmiany, które widać po kilku miesiącach

Źródło: www.dailymail.co.uk
 22
Czytaj także