ŚwiatHorror w kokpicie

Horror w kokpicie

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Pixabay / The Pixelman / Domena Publiczna
Dodano 14
Katastrofy boeingów 737 MAX 8 ukazują ryzyko związane z zastosowaniem sztucznej inteligencji, której błędy mogą prowadzić do tragedii. Dwie rozbite maszyny nie zatrzymają jednak dalszej automatyzacji przemysłu lotniczego

Poniedziałkowy poranek. 29 października 2018 r., godz. 6.20. Z Dżakarty startuje właśnie boeing 737 MAX 8. Za sterami nowoczesnego samolotu siedzą doświadczony kapitan Bhavye Suneja – pilot, który miał wylatane 6 tys. godzin – oraz drugi pilot Harvino z wylatanymi 5 tys. godzin. Już dwie minuty po starcie samolotu linii Lion Air pilot zgłasza problemy z kontrolą lotu. Nieco później załoga prosi wieżę kontroli w stolicy Indonezji o zgodę na awaryjny powrót na lotnisko w Dżakarcie. Piloci dopytują też kontrolerów lotu o wysokość i prędkość. Jednocześnie załoga nerwowo wertuje instrukcję obsługi, rozpaczliwie szukając przyczyny dziwnego zachowania nowoczesnej maszyny, która nagle wprowadziła samolot w gwałtowne nurkowanie. Piloci nie zdążyli uratować samolotu. O 6.33 nowiutka maszyna runęła do Morza Jawajskiego. Zginęło 181 pasażerów oraz ośmioro członków załogi.

Okładka tygodnika Do Rzeczy: 14/2019
Artykuł został opublikowany w 14/2019 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
/ jfi

Czytaj także

 14
  • esteta IP
    Pojecie sztuczna inteligencja to totalne naduzycie .Ta nazwa jest promowana na siłe by umniejszczyc wartosc człowieczenstwa i wyjatkowosc inteligencji człowieka
    Dodaj odpowiedź 2 1
      Odpowiedzi: 0
    • rychu IP
      Wiele było błedow przy ladowaniu na autopilocie .Przynajmiej 5 Beingow sie rozwaliło
      Dodaj odpowiedź 1 0
        Odpowiedzi: 0
      • Kempa lata na zakupy Gulfstreamem, nie 737 IP
        A więc jest OK
        Dodaj odpowiedź 4 4
          Odpowiedzi: 0
        • Polacy nie gesi, swoj jezyk maja ! IP
          "Horror w kokpicie" a moze by tak po polsku GROZA W KABINIE !!!
          Dodaj odpowiedź 8 2
            Odpowiedzi: 0
          • AnalitykCOP IP
            Wszystkie instrukcje obsługi czyta się przed w tym przypadku przed startem a nie po a raczej w trakcie lotu.

            Inaczej pozostają tylko modlitwy.
            Dodaj odpowiedź 8 9
              Odpowiedzi: 1

            Czytaj także