Jak banki wspierają firmy?
Artykuł sponsorowany

Jak banki wspierają firmy?

Dodano: 
Alior Bank
Alior Bank Źródło:Materiały Partnera
Zdalny proces kredytowy, samoobsługowy moduł w bankowości internetowej BusinessPro – to tylko niektóre z wielu rozwiązań, które Alior Bank proponuje przedsiębiorcom, aby ułatwić im prowadzenie firmy w czasie pandemii

Klienci biznesowi coraz chętniej korzystają z kanałów zdalnej komunikacji z Alior Bankiem - z jednej strony wynika to z wygody, jaką one dają, z drugiej zaś to efekt trwającej od miesięcy pandemii koronawirusa. Dlatego Alior Bank konsekwentnie usprawnia usługi i wdraża technologie, które ułatwiają przedsiębiorcom prowadzenie codziennego biznesu i relacje z bankiem.

Cyfrowe rozwiązania priorytetem

Zarówno dotychczasowi, jak i nowi klienci z segmentu mikrofirm mogą uzyskać finansowanie aż do 200 tys. zł, online, bez konieczności wizyty w oddziale. Tak nowatorskie rozwiązanie jest możliwe dzięki zastosowaniu autorskiej metody weryfikacji klienta. Mikrofirmy do załatwienia wszystkich formalności związanych z kredytem wykorzystują platformę Autenti i Foto ID. Procedurę FOTO ID bank udostępnia klientom, którzy posiadają telefon komórkowy z dostępem do Internetu. Osoba, która wyrazi zgodę na weryfikację z zastosowaniem tej technologii, otrzyma na swój numer telefonu jednorazowy link, a podczas rozmowy telefonicznej pracownik banku przekaże jej kod autoryzacyjny. W kolejnych krokach klient robi zdjęcia dowodu osobistego oraz nagrywa film, wykonując kilka poleceń losowo dobranych przez system. Dzięki temu bank sprawdza dokument tożsamości i potwierdza, że klient wykonuje identyfikację samodzielnie i świadomie. Technologia FOTO ID wykorzystywana jest do zdalnej weryfikacji tożsamości osób fizycznych powiązanych relacją z klientem biznesowym oraz do potwierdzania tożsamości współmałżonka, od którego wymagana jest zgoda na zaciągnięcie zobowiązania przez przedsiębiorcę. Małe, średnie i duże przedsiębiorstwa mogą również uzyskać finansowanie czy odnowić istniejące zaangażowanie, bez konieczności wizyty w oddziale, w oparciu o podpis kwalifikowany.

Stale rozszerzamy gamę produktów i usług dostępnych zdalnie, bo zdajemy sobie sprawę, że takie rozwiązania są dla klientów szybsze, wygodne i bezpieczne. Udostępniliśmy nowy moduł w bankowości elektronicznej BusinessPro, który umożliwia przedsiębiorcom zamawianie wybranych produktów i usług bankowych on-line o każdej porze, z dowolnego miejsca na świecie. W Centrum Produktów klienci mogą już np. składać wnioski on-line o firmowe karty debetowe, a także o otwarcie rachunku pomocniczego, płacowego oraz lokacyjnego wraz z nadaniem wybranym użytkownikom systemu uprawnień do nowo otwartego rachunku. System umożliwia także współpracę z bankiem poprzez szybkie i bezpieczne kanały komunikacji. Autoryzacja wniosku w samoobsługowym module w bankowości internetowej odbywa się za pośrednictwem kodu SMS.

Alior Bank udostępnia również klientom korporacyjnym oraz z sektora MŚP bezpieczną obsługę dokumentów za pośrednictwem rozwiązań cyfrowych. Usługa ta umożliwia zdalne podpisywanie umów ramowych, kredytowych, umów produktów transakcyjnych, aneksów, dokumentów finansowych firmy oraz dyspozycji posprzedażowych. Zdalna obsługa przedsiębiorców jest możliwa dzięki wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego.

Oferta dostosowana do planów pomocowych

Wspieramy przedsiębiorców w utrzymaniu płynności finansowej, ponieważ zależy nam, aby w jak najmniejszym stopniu odczuli skutki zakłóceń w gospodarce. Dostosowaliśmy ofertę do planu pomocowego BGK. Dzięki temu klienci mogą szybciej uzyskać finansowanie obrotowe. Firmom z segmentu MŚP proponujemy gwarancję de minimis. Natomiast Gwarancję Biznesmax w formie pomocy de minimis kierujemy do firm innowacyjnych i proekologicznych. Gwarancja z Funduszu Gwarancji Płynnościowych to specjalne rozwiązanie dla średnich i dużych firm prowadzących pełną księgowość. W ofercie pojawiła się również linia gwarancyjna dla faktoringu w ramach Funduszu Gwarancji Płynnościowych BGK, dzięki której firmy łatwiej uzyskują finansowanie w formie faktoringu niepełnego i odwrotnego. Z gwarancji mogą skorzystać klienci, którzy ubiegają się o tę formę finansowania z przeznaczeniem na zabezpieczenie płynności firmy utraconej w wyniku pandemii COVID-19.

Wprowadziliśmy też katalog ułatwień w procesowaniu spraw klientów narażonych na ekonomiczne skutki pandemii i umożliwiliśmy firmom odraczanie spłaty rat kredytów.

Klienci z segmentu mikrofirm oraz małych i średnich przedsiębiorstw mogli składać w Alior Banku wnioski o subwencję w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju dla Firm i Pracowników za pośrednictwem bankowości internetowej. Bank będzie również wspierać przedsiębiorców w dostępie do subwencji w ramach Tarczy Finansowej 2.0.

Aktywni zyskują więcej

Przedsiębiorcom, którzy zdecydują się na wybór iKonta Biznes i Rachunku 4x4, bank proponuje premię za aktywne bankowanie w ramach promocji „1500 zł dla firm”. Maksymalna kwota premii możliwa do wypłacenia wynosi 125 zł miesięcznie, czyli nawet 1,5 tys. zł rocznie. Lista aktywności, za które klient otrzymuje premię, obejmuje m.in. przelewy do ZUS i US, przelewy SEPA, przelewy zagraniczne, transakcje kartą debetową, korzystanie z oferty kas fiskalnych czy transakcje walutowe w ramach usługi Autodealing.

Poza premiami na przedsiębiorców współpracujących z Alior Bankiem czekają też inne miłe niespodzianki. W listopadzie Alior Bank jako pierwszy na rynku udostępnił specjalny katalog nagród dla firm w programie Mastercard® Bezcenne® Chwile. Oferta skierowana jest do przedsiębiorców z segmentu mikrofirm, którzy aktywnie korzystają z kart płatniczych Mastercard.

Właściciele kart mogą je zarejestrować w programie Mastercard® Bezcenne® Chwile w prosty sposób z poziomu bankowości internetowej Alior On-line lub w placówce banku. Dzięki uczestnictwu w tym programie klienci otrzymują nagrody za transakcje on-line i realizowane w punktach stacjonarnych. Użytkownicy kart kredytowych Mastercard Business LOTOS mogą natomiast otrzymać rabat na paliwo na stacjach Lotos – do 20 gr./l

Bezpieczna i wysoka jakość obsługi

Także dla osób, które nawet w czasach pandemii preferują bezpośredni kontakt z doradcą, wprowadziliśmy specjalne rozwiązanie. Klienci banku mają możliwość rezerwacji wizyty w oddziale poprzez system Booksy, co poza dużą wygodą i brakiem konieczności oczekiwania w kolejce, zwiększa również ich bezpieczeństwo. Obecnie z platformy korzystają osoby, które chcą wybrać się do dowolnej placówki własnej Alior Banku w Krakowie, Szczecinie, Warszawie i we Wrocławiu. Wkrótce rozwiązanie będzie dostępne w innych miastach.

Aby jeszcze bardziej usprawnić obsługę firm, powołaliśmy centralny zespół do realizacji dyspozycji posprzedażowych, który szybko i sprawnie kontaktuje się z klientami telefonicznie, za pośrednictwem e-malia lub platformy komunikacyjnej w systemie bankowości internetowej BusinessPro.

Autor: Marek Sołtysiak - dyrektor zarządzającyPionem Produktów Klienta Biznesowego w Alior Banku.

Artykuł został opublikowany w 1/2021 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Źródło: Alior Bank
Czytaj także