To wyniki tegorocznej edycji Brand Finance Global 500 Report. Sektor technologiczny jest niewątpliwym beneficjentem sprawy pandemii.
Apple najcenniejszą marką świata
Tytuł najcenniejszej marki na świecie Apple utrzymał z rekordową wyceną przekraczającą 355 mld dolarów. W zestawieniu rok do roku koncern zanotował wzrost 35 proc. Jest to najwyższa wartość marki, jaką kiedykolwiek odnotowano w rankingu Brand Finance Global 500.
Na drugiej pozycji uplasował się Amazon, odnotowując wzrost na poziomie 38 proc i osiągając dzięki temu 350,3 miliardów dolarów wyceny wartości marki. Podium zamyka Google, który także wzrósł o 38 proc. – do 263,4 mld dolarów.
Granicę 100 miliardów wyceny przekroczyły także Microsoft, Walmart, Samsung i Facebook.
TikTok najszybciej rozwijającą się marką
Wzrost w tempie 215 proc. rocznie odnotował z kolei TikTok, stając na czele „globalnej rewolucji w konsumpcji mediów” – podali autorzy opracowania.
W roku ubiegłym wartość aplikacji urosła trzykrotnie – z 18,7 mld dolarów w 2021 r. do 59 mld dolarów w tym roku. TokTok zajmuje 18. miejsce w rankingu najcenniejszych marek na świecie, będąc jednocześnie najwyższej klasyfikowaną marką debiutującą w Brand Finance Global 500 2022.
W 2021 roku TikTok przekroczył próg miliarda użytkowników i stał się najczęściej pobieraną aplikacją w sklepie Google Play na Androida i App Store.
WeChat najsilniejszym brandem
Platforma WeChat została z kolei uznana za najsilniejszą markę w zestawieniu. (połączenie FB, systemu płatności i rezerwacji online). Aplikacja osiągnęła najwyższy wynik 93,3 punktów na 100 i ocenę AAA+.
Kolejnymi beneficjentami kwestii epidemii z grupy technologicznych gigantów są: Disney (wartość marki wzrosła o 11 proc. do 57,0 mld dol.) Netflix (wzrost o 18 proc. do 29,4 mld dol.), YouTube (wzrost o 38 proc. do 23,9 mld dol.) i Spotify (+13 proc. do 6,3 mld dol.).
Czytaj też:
"Dali lewackiemu gówniarstwu uprawnienia do cenzury". TikTok blokuje film JakiegoCzytaj też:
Ziemkiewicz: Wyhodowano potwory silniejsze od państw