Zielona strona żużlowej energii
Materiał partnera

Zielona strona żużlowej energii

Dodano: 3
PGE Ekstraliga / Fot. Zuzanna Kloskowska
PGE Ekstraliga / Fot. Zuzanna Kloskowska / Źródło: Materiały partnera
PGE Ekstraliga, najlepsza żużlowa liga świata, od najbliższego sezonu będzie również bardziej ekologiczna. Zarówno liga, jak i kluby mocno włączą się w działania promujące kwestie prośrodowiskowe

Polski żużel obudził się już z zimowego snu. Ruszyły sparingi, a kwiecień przebiegnie pod znakiem inauguracji sezonu 2021 najlepszej żużlowej ligi świata. W PGE Ekstralidze wystartuje osiem drużyn z Leszna, Gorzowa, Wrocławia, Zielonej Góry, Częstochowy, Torunia, Lublina i Grudziądza. Przed klubami dwa etapy zmagań – faza zasadnicza oraz finałowa. W pierwszej z nich zespoły rywalizują ze sobą w 14 rundach w systemie mecz i rewanż. Następnie cztery najlepsze kluby awansują do półfinałów, w których lepszy z dwumeczu awansuje do wielkiego finału PGE Ekstraligi. W sumie do 26 września odbędą się 64 spotkania. W ramach PGE Ekstraligi zaplanowano aż 960 wyścigów, podczas których żużlowcy pokonają 3840 okrążeń. W pełnych emocji wyścigach zmierzy się wielu najlepszych zawodników świata, w tym jeden z najpopularniejszych sportowców w Polsce – Bartosz Zmarzlik.

Przyszłe sezony będą nie tylko emocjonujące, ale także proekologiczne. PGE, największa firma energetyczna w Polsce, która od 2015 r. sponsoruje PGE Ekstraligę, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju konsekwentnie daje przykład tego, jak świadomie kształtować relacje między wzrostem gospodarczym a dbałością o środowisko naturalne. Polska spółka, która produkuje i dostarcza energię elektryczną dla milionów klientów, dba bowiem nie tylko o bezpieczeństwo energetyczne kraju, lecz także z troską podchodzi do ochrony przyrody. W październiku ub.r. Grupa PGE ogłosiła nową Strategię do 2030 r. z perspektywą do 2050 r., której głównym założeniem jest zwrot w kierunku nisko i zeroemisyjnym. Jako lider transformacji energetycznej PGE chce pokazać, jak ważne są działania prośrodowiskowe na wielu płaszczyznach. Dlatego do takich działań zaangażowano również najlepszą żużlową ligę świata: PGE Ekstraligę.

Obalić stereotyp „czarnego sportu”

Zawarta przez PGE Polską Grupę Energetyczną nowa umowa przedłużająca sponsoring tytularny Ekstraligi Żużlowej na lata 2021–2023 zakłada m.in. współpracę na rzecz prowadzenia działań proekologicznych. W najbliższych trzech latach zarówno liga, jak i poszczególne kluby zaangażują się w różne akcje o prośrodowiskowym charakterze.

Już od 2021 r. przez trzy kolejne sezony zawodnicy, działacze, przedstawiciele PGE oraz władze PGE Ekstraligi będą kładli duży nacisk na wzmacnianie ekologicznych aspektów sportu żużlowego. W tym celu wspólnie z władzami najlepszej żużlowej ligi świata PGE przeprowadzi działania komunikacyjne oraz akcje zgodne z koncepcją społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, które będą obalać stereotyp żużla jako „czarnego sportu”.

Proekologiczne działania PGE i PGE Ekstraligi mają duże szanse, aby zakończyć się sporym sukcesem, choćby ze względu na ogromną popularność żużla w Polsce. W sezonie 2020 skumulowana oglądalność transmisji telewizyjnych wyniosła ponad 8,6 mln widzów. Wszystkie wydarzenia związane z PGE Ekstraligą obejrzało zaś łącznie aż 12,2 mln widzów. W rankingu najlepiej oglądanych domowych meczów wygrała BETARD Sparta Wrocław. Średnio na jej meczach w PGE Ekstralidze przed telewizorami zasiadało w całym sezonie blisko 152 tys. widzów.

Galeria:
PGE Ekstraliga Żużlowa

Ponad 100 tys. kibiców korzysta także z aplikacji PGE Ekstraligi oraz obserwuje wpisy na jej facebookowym profilu. A tysiące sympatyków żużla obserwuje również wpisy na instagramowym i youtube’owym koncie PGE Ekstraligi. W trakcie krótkiego sezonu 2020 oficjalna witryna internetowa PGE Ekstraligi odnotowała zaś aż 3,3 mln odsłon. Podobnym zainteresowaniem cieszyły się również transmisje z żużlowych pojedynków w sezonie 2019, ale w roku 2021 popularność żużla może jeszcze wzrosnąć. Od sezonu 2022 kibice żużla będą zaś mogli ekscytować się aż 70 spotkaniami w sezonie, co wynika z dodania do terminarza PGE Ekstraligi dodatkowych trzech podwójnych meczów ćwierćfinałowych.

Eko-PGE Ekstraliga

W ramach nowej umowy przez kolejne trzy sezony PGE i PGE Ekstraliga będą rozwijać wspólne projekty prośrodowiskowe.

W ramach Eko-PGE Ekstraligi prowadzone będą zarówno działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, dotyczące ochrony środowiska naturalnego, jak i przedsięwzięcia edukacyjne, mające na celu podniesienie świadomości ekologicznej wśród młodych adeptów żużla, w tym członków szkółek żużlowych i miniżużlowych. Dzięki nim dzieci i młodzież zdobędą m.in. przydatną proekologiczną wiedzę o stanowiskach do tankowania zużytego oleju czy tankowaniu metanolu. Dowiedzą się także, jak z troską o środowisko naturalne należy myć motocykle oraz używać mat absorbujących.

Wszystkie działania proekologiczne będą realizowane pod nazwą Eko-PGE Ekstraliga i opatrzone zostaną wspólnym, specjalnie opracowanym znakiem graficznym. Dodatkowo w ramach działań podejmowanych w mediach społecznościowych PGE Ekstraliga będzie wykorzystywać materiały wideo, promujące prośrodowiskowe postawy. Zamieszczane m.in. na profilach facebookowych filmy edukacyjne będą poruszać tematy związane np. ze składem nawierzchni torów czy z używaniem metanolu jako alternatywnego paliwa do motocykli.

Zielona energia PGE

Grupa PGE wytwarza ponad 40 proc. produkcji netto energii elektrycznej w Polsce. Głównym założeniem Strategii Grupy PGE do 2030 r. z perspektywą do roku 2050 jest zwrot w kierunku nisko- i zeroemisyjnym. I nie są to tylko pięknie brzmiące marketingowe deklaracje. Grupa PGE już dzisiaj jest jednym z czołowych producentów energii zielonej w Polsce. Plan na kolejne lata to dalszy rozwój odnawialnych źródeł energii – w szczególności w oparciu o energię wiatru i słońca. Obecnie najważniejszą inwestycją w Grupie PGE są morskie farmy wiatrowe. Już teraz PGE dysponuje zaawansowanym programem budowy morskich farm wiatrowych o mocy 2,5 GW do 2030 r. W celu rozwoju tych inwestycji PGE w lutym podpisała umowę z duńską firmą Ørsted. Jednocześnie PGE rozwija farmy wiatrowe na lądzie oraz zamierza zwiększyć udział farm fotowoltaicznych w produkcji energii elektrycznej. Grupa PGE planuje również rozwijać sieć magazynów energii elektrycznej.

Rozmowa z prezesem zarządu PGE Wojciechem Dąbrowskim

Wojciech Dąbrowski – prezes zarządu PGE

Dlaczego PGE Polska Grupa Energetyczna zdecydowała o kontynuacji współpracy z Ekstraligą Żużlową?

Zarówno PGE, jak i PGE Ekstraliga to dwie uznane marki. PGE jest największą firmą energetyczną w Polsce, a PGE Ekstraliga to najlepsza żużlowa liga świata. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych wśród kibiców – marka PGE jest silnie utożsamiana z tymi rozgrywkami, a sponsoring PGE Ekstraligi stanowi efektywne narzędzie promocji marki PGE. Chcemy być także obecni w życiu lokalnych społeczności, wśród których prowadzimy naszą działalność. Dzięki wsparciu PGE Ekstraligi jesteśmy blisko mieszkańców takich miast jak Toruń, Gorzów, Zielona Góra czy Lublin, które wśród naszych lokalizacji biznesowych szczególnie są związane z żużlową rywalizacją.

Jak będzie wyglądała współpraca PGE z Ekstraligą Żużlową w nowym sezonie?

Współpracując z PGE Ekstraligą, chcemy nieco przełamać stereotyp „czarnego sportu”, który – jak się okazuje – ma też swoją „zieloną” stronę. Nowy aspekt naszej współpracy będzie nawiązywał do nowej strategii Grupy PGE, której jednym z filarów jest energia przyjazna dla środowiska. PGE Ekstraliga będzie prowadziła działania proekologiczne, m.in. kampanie CSR, prośrodowiskowe działania wizerunkowe w social mediach oraz w zakresie produkcji wideo, pokazujące ekologiczne aspekty sportu żużlowego.

Logotyp PGE Ektraligi

Artykuł został opublikowany w 14/2021 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Źródło: PGE Polska Grupa Energetyczna
-
 3
Czytaj także