Znana polska sieć znika z rynku. Ostatni sklep przeszedł rebranding

Znana polska sieć znika z rynku. Ostatni sklep przeszedł rebranding

Dodano: 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Źródło: Pixabay / Domena publiczna
Po 31 latach działalności sieć "Piotr i Paweł" całkowicie znika z rynku. W tym tygodniu ostatni sklep tej marki przeszedł rebranding na Eurospar.

Jak podaje serwis branżowy wiadomoscihandlowe.pl cały proces trwał 2,5 roku. W tym czasie blisko połowa sklepów zniknęła lub sprzedano je w małych transakcjach.

„Co najważniejsze: udało się znaleźć docelowego inwestora. Południowoafrykańska SPAR Group zadeklarowała chęć przejęcia Piotra i Pawła za 1 zł i obietnicę spłaty części długów. SPAR przejął kontrolę nad polską siecią w 2019 r., a w marcu 2020 r. wierzyciele Piotra i Pawła poparli propozycje układowe, zakładające spłatę łącznie 95 mln zł” – czytamy w serwisie.

Eurospar za Piotra i Pawła

Wiadomoscihandlowe.pl podkreślają, że ostatecznie rebranding sklepów na SPAR, SPAR Express i Eurospar miał zostać sfinalizowany w pierwszym kwartale 2021 r. "W większości placówek się to udało, jednak w pojedynczych lokalizacjach proces został rozciągnięty w czasie w związku chociażby z renegocjowaniem cen czynszów z właścicielami obiektów" – podaje portal.

Przedstawiciele SPAR poinformowali, że ostatnim sklepem działającym pod szyldem „Piotr i Paweł” w Polsce był supermarket w warszawskim centrum handlowym Klif. "Tak naprawdę jednak placówka od wielu miesięcy funkcjonowała jako quasi-Spar, ze sparowym asortymentem i wieloma typowo sparowymi akcentami wizualnymi. Pełny rebranding zakończył się w tym tygodniu" – podały wiadomoscihandlowe.pl.

Czytaj też:
Szef handlowej "S" proponuje skrócenie godzin pracy sklepów w tygodniu
Czytaj też:
Biedronka rusza z nowym typem sklepów. Ceny niższe o połowę

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl/ money.pl
Czytaj także