Na pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w październiku awansowały "Wiadomości" emitowane w TVP1, TVP Info i TVP Polonia – tak wynika z danych przedstawionych przez portal Wirtualne Media. Program Telewizji Publicznej wyprzedził konkurencję ze stacji komercyjnych.
Według danych Nielsena, "Wiadomości" TVP1 TVP Info i TVP Polonia w październiku 2023 roku oglądało średnio 2,80 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 22,35 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 1,92 proc. widzów, czyli 53 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 21,57 proc. Jak podano, średnia oglądalność "Wiadomości" w TVP1 w zeszłym miesiącu wyniosła 1,93 mln widzów, w TVP Info – 827 tys. a w TVP Polonia – 40 tys.
Konkurencja w tyle
Na drugim miejscu "Fakty", które spadły z pozycji lidera. Oglądalność tego programu w TVN i TVN24 BiS w ciągu roku zmalała o 5,71 proc. (najbardziej w zestawieniu), czyli o 164 tys. widzów. "W październiku 2023 roku wyniosła 2,70 mln osób (2,34 mln w TVN i 365 tys. w TVN24 BiS). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 22,25 proc. (rok wcześniej było to 23,51 proc.)" – opisują Wirtualne Media.
Podium uzupełnia "Teleexpress", czyli serwis nadawany codziennie o godz. 17 w TVP. Oglądalność "Teleexpressu" w Jedynce, TVP Info i TVP Polonia w ciągu roku zmniejszyła się o 3,92 proc., czyli o 87 tys. widzów. "W październiku 2023 roku wyniosła 2,14 mln osób (1,39 mln w TVP1, 719 tys. w TVP Info i 31 tys. w TVP Polonia). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 25,08 proc. (rok wcześniej było to 26,46 proc.)" – czytamy.
Na czwartym miejscu zestawienia znalazły się "Wydarzenia" Polsatu, Polsat News oraz Wydarzeń24. Na piątym miejscu uplasowała się "Panorama" TVP2.
Czytaj też:
Przyszłość Rachonia. "Nie ma złudzeń"Czytaj też:
"Plan ratunkowy". Scenariusze nowej koalicji ws. mediów publicznych