Lasek odwołał radę nadzorczą CPK

Lasek odwołał radę nadzorczą CPK

Dodano: 
Maciej Lasek (KO), wiceminister funduszy i polityki regionalnej, pełnomocnik premiera ds. CPK
Maciej Lasek (KO), wiceminister funduszy i polityki regionalnej, pełnomocnik premiera ds. CPK Źródło:Wikimedia Commons
Maciej Lasek, pełnomocnik premiera ds. CPK, odwołał radę nadzorczą spółki.

"W dniu 17 stycznia 2024 r. Pełnomocnik Rządu ds. CPK, działający jako Zgromadzenie Wspólników Centralnego Portu Komunikacyjnego, odwołał dotychczasowy skład Rady Nadzorczej Spółki" – poinformowała spółka CPK w komunikacie przesłanym money.pl.

Podano, że w skład nowej rady weszli: Filip Czernicki (przewodniczący), Andrzej Ilków (wiceprzewodniczący), Adam Sanocki oraz Magdalena Jaworska-Maćkowiak.

"Dziękujemy Członkom dotychczasowej Rady Nadzorczej CPK za ich współpracę i zaangażowanie na rzecz Projektu" – dodano.

Przyszłość CPK. Jakie jest stanowisko Macieja Laska?

Maciej Lasek mówił w grudniu w wywiadzie radiowym, że projekt CPK należy "urealnić" oraz poddać dogłębnej analizie. Oświadczył, że nie wierzy w planowany termin uruchomienia CPK, czyli 2028 r. Jego zdaniem bardziej prawdopodobny jest rok "2032, a może 2035".

– Jeżeli mamy budować CPK, to zajmijmy się tym na zasadzie zrównoważonego myślenia. Czy nam są potrzebne kolejne drogi szybkiego ruchu? Jeżeli budujemy te drogi i jednocześnie wzdłuż tego budujemy kolej, to gdzie się człowiek przesiądzie? Na kolej, czy na drogę? Tych problemów jest dużo i dlatego chcemy najpierw dokonać poważnej analizy. Myślę, że potrwa to parę miesięcy. To nie jest długi czas – przekonywał.

– Wyobraźmy sobie, że mamy jedno lotnisko centralne – póki co nie przesądzam, czy i kiedy będzie budowane lotnisko – które ma je zastąpić, ale na rozsądnych podstawach i na rozsądnych zasadach. Mamy (lotnisko) Chopina, które możemy wykorzystać bardziej bez strat dla mieszkańców okolicy, a jednocześnie świetnie skomunikowane, mamy Modlin – tłumaczył Lasek w Radiu Zet.

Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko lotnisko

Centralny Port Komunikacyjny to węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów zostanie wybudowane nowe lotnisko, które w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godziny.

CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa. Zalicza się do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju.

Czytaj też:
"i9:30" uderza w CPK. "Materiał gorzej niż skandaliczny"

Źródło: money.pl/Radio Zet/CPK
Czytaj także