"Newsweek" przeprosił Dudę. Uwagę zwraca jednak pewien szczegół

"Newsweek" przeprosił Dudę. Uwagę zwraca jednak pewien szczegół

Dodano: 47
Przewodniczący "Solidarności" Piotr Duda
Przewodniczący "Solidarności" Piotr Duda / Źródło: PAP / Adam Warżawa
Tygodnik "Newsweek" na swojej stronie zamieścił komunikat, w którym przeprosił szefa "Solidarności" Piotra Dudę. Bardziej od samych przeprosin uwagę przykuwa jednak sposób w jaki zostały one opublikowane.

Sprawa dotyczy uzdrowiska "Bałtyk". Tygodnik Tomasza Lisa pomówił Piotra Dudę. W gazecie i portalu "Newsweeka" można było przeczytać, że szef "Solidarności" zwolnił pracownika, który zwrócił się do przewodniczącego Związku o pomoc.

Tygodnik przegrał proces w sądzie i został zmuszony do opublikowania przeprosin. To nie pierwsza taka sprawa.

"Przeprosiny: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. w Warszawie przeprasza Pana Piotra Dudę, że w dniu 18 kwietnia 2016 roku bezprawnie naruszył jego dobre imię na portalu internetowym „Newsweek.pl” oraz na łamach czasopisma „Newsweek Polska” poprzez podanie nieprawdziwej informacji jakoby wpłynął On na zwolnienie jednego z pracowników sanatorium Uzdrowiskowego „Bałtyk” po tym, jak ten zwrócił się do niego o pomoc" – można było przeczytać w komunikacie opublikowanym na stronie "Newsweeka".

Portal Tysol.pl zwraca jednak uwagę na formę tych przeprosin. Otóż komunikat został opublikowany w malutkiej ramce na stronie. Jest już zresztą niedostępny. Po wejściu na serwis wyświetla się napis "Błąd 404. Nie mamy tego, czego szukasz. Strona o podanym adresie nie istnieje".

Dziennikarze portalu "Tygodnika Solidarność" nie kryją oburzenia tą sprawą. "Przegrywa i nawet nie ma cywilnej odwagi aby z godnością przeprosić. Teksty szkalujące Piotra Dudę były na czołówkach. Przeprosiny są w małej nierzucającej się w oczy ramce. Żenujące!" – czytamy na Tysol.pl.

Źródło: Newsweek.pl, Tysol.pl
 47
Czytaj także