W mijającej dekadzie udział żywności w strukturze polskiego eksportu wzrósł do poziomu ok. 13% i w zeszłym roku eksport żywności był większy niż jej import o ok. 40% (o 7,1 mld euro). Głównymi importerami są kraje Unii Europejskiej, w której członkostwo pomogło zintensyfikować modernizację polskiego rolnictwa oraz promocję jego jakości. Ponadto, segment żywności wysokiej jakości rośnie w tempie ok. 20 proc. rocznie, w tym zwłaszcza produktów tradycyjnych oraz regionalnych.
Głównymi atutami wskazywanymi przez konsumentów są: smak, aspekty zdrowotne oraz chęć wspierania polskiej gospodarki. Jednocześnie silne polskie marki produktów spożywczych napotykają rosnące zagrożenia ze strony europejskich konkurentów oraz polityki protekcjonizmu. W 2017 r. utworzono Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, który dysponuje krajowymi funduszami na działania wspierające oraz na programy podnoszące kompetencje wytwórców żywności w zakresie komunikacji marketingowej. Wobec powyższych zmian należy się zastanowić, jakie perspektywy stoją przed polskimi producentami żywności.
Moderatorem jutrzejszej dyskusji będzie red. nacz. "Do Rzeczy" Paweł Lisicki. Start debaty o godzinie 12.15.
Zapraszamy do oglądania transmisji na naszej stronie!