Elon Musk kupił Twittera. Medioznawca: Informacja to broń silniejsza niż czołgi i rakiety

Elon Musk kupił Twittera. Medioznawca: Informacja to broń silniejsza niż czołgi i rakiety

Dodano: 
Elon Musk, właściciel X
Elon Musk, właściciel X Źródło: PAP/EPA / BRITTA PEDERSEN / POOL
Jest zasadnicze pytanie o strategię potentata medialnego, jakim jest Musk – zauważa medioznawca prof. Hanna Karp.

W poniedziałek w mediach pojawiła się informacja, że Elon Musk kupił Twittera za ok. 44 mld dolarów. Rada dyrektorów firmy zgodziła się na ofertę miliardera – podała stacja BBC. Musk zaczął skupować akcje TT już w styczniu 2022 r., a w kwietniu ogłosił chęć kupienia platformy.

"Od momentu dokonania inwestycji zdaję sobie sprawę, że w obecnej formie firma nie będzie ani dobrze prosperować, ani służyć temu społecznemu imperatywowi. Twitter musi zostać przekształcony w prywatną firmę" – pisał wcześniej Musk w liście do prezesa Twittera Breta Taylora. "Twitter ma niezwykły potencjał. Ja go uwolnię" – tłumaczył.

Prof. Karp: Jakie Musk ma plany?

Medioznawca prof. Hanna Karp w rozmowie z portalem wPolityce.pl zwracała uwagę na plany Elona Muska po przejęciu Twittera. –Żyjemy w epoce dominacji informacji - ten, kto ma do niej dostęp, właściwie może narzucić drugiej stronie wszystko i bardzo szybko ją zdominować. Jest zasadnicze pytanie o strategię tego potentata medialnego, jakim jest Musk – wskazała. Ekspert pytała także o motywacje "tej transakcji".

"Informacja jest bronią zasadniczą"

– Chodzi o dziesiątki miliardów dolarów, więc najpierw chciałabym mieć kilka odpowiedzi na różne pytania. Jak widzi koncepcję zarządzania Twitterem ma Musk? Czy w ogóle w jakikolwiek sposób zamierza nim kierować? – mówiła profesor. Dodała, że w obecnej sytuacji warto poczekać z oceną sytuacji, ponieważ "czasem jest tak, że coś się kupuje, żeby szybko sprzedać".

Prof. Karp zastanawiała się również czy Twitter nadal pozostanie Twitterem. – Znając ambicje Elona Muska i jego różnego rodzaju plany, czasami szokujące, jest pytanie, na ile ten komunikator społecznościowy będzie pełnił tylko tę rolę, czy dojdą jakieś inne formy? – wskazała ekspert.

Medioznawca podkreśliła, że informacja jest dziś bronią "wręcz zasadniczą, kluczową, silniejszą niż czołgi i rakiety".

Czytaj też:
"Czarny dzień dla internetu". Aktywista LGBT niezadowolony z działań Muska
Czytaj też:
Musk przejmuje Twittera. Mentzen: Zabawnie się patrzy na reakcje lewicy

Źródło: wPolityce.pl
Czytaj także