Doszło do ocieplenia klimatu? Polacy nie mają wątpliwości

Doszło do ocieplenia klimatu? Polacy nie mają wątpliwości

Dodano: 
Wakacyjny wypoczynek na plaży w Międzyzdrojach
Wakacyjny wypoczynek na plaży w Międzyzdrojach Źródło:PAP / Marcin Bielecki
Aż 67 proc. Polaków uważa, że w ostatnich latach w Polsce doszło do zauważalnego ocieplenia klimatu – wskazuje nowy sondaż.

W nowym badaniu pracowni Social Changes Polaków zapytano jak odczuwają przebieg zmian klimatycznych. W sondażu ankietowanym zadano pytanie: "Jak Pani/Pana ocenia – czy w ostatnich latach w Polsce doszło do zauważalnego ocieplenia klimatu?". W odpowiedzi aż 67 proc. badanych potwierdziło, że odczuwa ocieplenie klimatu – 31 proc. wskazało, że "zdecydowanie" zgadza się z postawioną w pytaniu tezą, a 36 proc., że "raczej" się z nią zgadza.

Odmiennego zdania jest 19 proc. badanych – 7 proc. wskazało, że "zdecydowanie" nie odczuwa ocieplenia klimatu, a 12 proc., że "raczej" go nie odczuwa.

Aż 14 proc. ankietowanych wybrało odpowiedź "Trudno powiedzieć".

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) w dniach od od 21 do 24 lipca 2023 roku, na panelu internetowym, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków. W badaniu wzięło udział N=1046 osób.

TikTok będzie usuwał filmy zaprzeczające zmianom klimatycznym

W kwietniu wiele emocji wywołała decyzja administratorów popularnej aplikacji do nagrywania krótkich filmów TikTok, którzy poinformowali, że aktualizują swoją politykę w zakresie dezinformacji, aby usuwać treści, które "podważają ustalony konsensus naukowy” na temat globalnego ocieplenia. Jak podaje brytyjska stacja Sky News, wszelkie filmy zawierające błędne informacje na temat kryzysu klimatycznego będą kasowane.

Firma wprowadza również nowe funkcje wyszukiwania, aby kierować każdego, kto szuka doniesień o klimacie, do "wiarygodnych informacji" uzyskanych we współpracy z Organizacją Narodów Zjednoczonych.

Polityka chińskiego dewelopera jest podobna do podejścia stosowanego przez YouTube, który promuje linki do stron internetowych ONZ poświęconych zmianom klimatycznym, gdy użytkownicy szukają odpowiednich filmów na ten temat. TikTok przekazał, że zmiany pomogą "poprawić dokładne dyskusje na temat klimatu” i "zredukować szkodliwe dezinformacje”.

Czytaj też:
Polityk Zielonych: Jedną z przyczyn pożarów jest spożycie mięsa
Czytaj też:
Ozdoba: Do Polski wcześniej przyjeżdżały odpady z całego świata

Źródło: wPolityce.pl
Czytaj także