Rusza ofensywa PiS ws. sądów. Kampanię prowadzą dawni PR-owcy Beaty Szydło

Rusza ofensywa PiS ws. sądów. Kampanię prowadzą dawni PR-owcy Beaty Szydło

Dodano: 
Sąd
Sąd Źródło:PAP / Leszek Szymański
Prawo i Sprawiedliwość rusza z kampanią informacyjną, w której chce przekonać Polaków do koniecznych zmian w sądownictwie. Oficjalnie przygotowuje ją Polska Fundacja Narodowa, ale nieoficjalnie odpowiadają za nią dawni PR-owcy premier Beaty Szydło, blisko związani niegdyś z byłem rzecznikiem PiS Adamem Hofmanem – informuje Onet.pl.

Portal wskazuje, że kampania outdoorowa dot. reformy sądownictwa już wystartowała. Od mniej więcej tygodnia w wielu polskich miastach można spotkać czarno-białe billboardy z hasłem: "Niech zostanie tak jak było… Czy na pewno tego chcesz?". Dodatkowo billboardy odsyłają do nieaktywnej jeszcze w środę strony internetowej takjakbylo.pl. Ma to być istotne narzędzie całej kampanii informacyjnej, a zamieszczona na niej treść ma być wykorzystywana w politycznej debacie i dyskusjach. W ramach kampanii zaplanowane zostały dodatkowo spoty telewizyjne, w których PiS chce tłumaczyć Polakom, dlaczego tak ważna jest gruntowna reforma sądownictwa.

Pierwsza część hasła nawiązuje do słów byłego prezesa Trybunału Konstytucyjnego prof. Andrzeja Rzeplińskiego wypowiedzianych na jednym z protestów w obronie sądów. Niedługo mają się jednak pojawić kolejne billboardy tłumaczące całą akcję oraz prezentujące przykłady głośnych przypadków przewlekłości postępowań czy nadużyć sędziowskich. Onet twierdzi, że kampania oficjalnie zostanie zaprezentowana w piątek.

Onet informuje, że właścicielem założonej domeny jest firma Solvere Sp. z o.o., którą założyli i kierują Piotr Matczuk i Anna Plakwicz, od lat związani z Prawem i Sprawiedliwością. Po wygranych wyborach Matczuk został szefem Centrum Informacyjnego Rządu, a Plakwicz – dyrektorką departamentu obsługi medialnej CIR. W połowie maja odeszli z rządowej kancelarii w cieniu poważnego konfliktu z Elżbietą Witek, szefową gabinetu premier Szydło oraz rzecznikiem rządu Rafałem Bochenkiem.

Portal dodaje, że o tym, kto stoi za kampanią, najbliżsi współpracownicy premier Szydło mieli się dowiedzieć w ostatniej chwili, co miało zostać przyjęte chłodno. "Tym bardziej, że dawni PR-owcy szefowej rządu są od lat w bliskich kontaktach z byłym rzecznikiem PiS Adamem Hofmanem, który decyzją samego Kaczyńskiego stał się w partii persona non grata" – czytamy.

Polska Fundacja Narodowa została utworzona przez premier Szydło 21 czerwca br. z budżetem ok. 100 mln zł. Jej celem ma być budowanie polskiej marki.

Źródło: Onet.pl
Czytaj także