Z badania na zlecenie portalu wPolityce.pl wynika, że istnieje duże poparcie dla postulatu polskiej własności mediów.
Uczestników badania zapytano, z którym stwierdzeniem dotyczącym polskich mediów zgadzają się najbardziej.
Najwięcej, 35 proc., ankietowanych wskazało na stwierdzenie, że "wszystkie media w Polsce powinny należeć do polskich właścicieli".
17 proc. respondentów podpisało się pod stwierdzeniem, że "więcej niż połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli".
Zdaniem 29 proc., "co najmniej połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli".
9 proc. ankietowanych wybrało odpowiedź, że polskich mediów w kraju powinno być mniej niż połowa.
W opinii 10 proc. "żadne media w Polsce nie powinny należeć do polskich właścicieli".
Właściciel wpływa na treść?
W sondażu respondenci odpowiedzieli również na pytanie, czy to, do kogo należą media, wpływa na wydźwięk podawanych informacji. Aż 76 proc. badanych sądzi, że kapitał w mediach ma bardzo duże znaczenie.
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI na panelu internetowym. Przeprowadzono je na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków – 1090 osób – w dniach od 1 do 5 stycznia 2021 roku.
Czytaj też:
Urodziny PO. Schetyna składa nietypowe życzeniaCzytaj też:
Winnicki: Żądamy odwołania lockdownuCzytaj też:
Rektorzy warszawskich uczelni biorą w obronę WUM