– Komisja Handlu bardzo poważnie traktuje najnowsze doniesienia prasowe, wzbudzające poważne obawy dotyczące praktyk prywatności stosowanych przez Facebooka – powiedział Tom Pahl, pełniący obowiązki dyrektora Biura Ochrony Konsumenta FTC. – Dziś FTC potwierdza, że prowadzi otwarte, niepubliczne dochodzenia w sprawie tych praktyk – dodał Pahl.
Wielkie problemy Zuckerberga
Afera, która już spowodowała, że wartość akcji Facebooka spadła na giełdzie o 50 miliardów dolarów, związana jest z współpracą między Facebookiem i Cambridge Analytica. Firma stworzyła oprogramowanie, dzięki któremu można z bardzo dużym prawdopodobieństwem przewidzieć preferencje polityczne użytkowników oraz wpływać na wybory.
Firma doradcza Cambridge Analytica współpracowała z zespołem wyborczym Donalda Trumpa oraz ze zwolennikami Brexitu. Zebrała m.in. dane z 50 milionów profili amerykańskich wyborców na Facebooku i wykorzystała je w nieuprawniony sposób – wynika z doniesień brytyjskiej prasy. Amerykańskie media podają natomiast, że firma Aleksandra Kogan miała proponować politykom w USA zbieranie danych na temat ich rywali, tak by umożliwić im szantażowanie konkurentów.