25,8 proc. badanych uznało, że byliby „bardzo niezadowoleni”, gdyby musieli żyć w pobliżu mniejszości muzułmańskiej. 9,6 proc. ankietowanych zaznaczyło opcję, zgodnie z którą byliby „niezadowoleni” z takiego obrotu spraw. 38,7 proc. uznało, że jest im to obojętne, czy będą mieszkać w pobliżu muzułmanów. 13,8 proc. stwierdziło, że byliby zadowoleni, 7,2 proc. ankietowanych odpowiedziało, że byliby „bardzo zadowoleni” mieszkając w pobliżu muzułmańskiej mniejszości.
Podobne pytanie zadano ankietowanym na temat ich stosunku do ewentualnego życia w pobliżu mniejszości żydowskiej. 5,1 proc. badanych stwierdziło, że byliby „bardzo niezadowoleni” z takiego obrotu spraw. 4,4 proc. ankietowanych zaznaczyło opcję, że byliby „niezadowoleni” z mieszkania w pobliżu żydowskich mniejszości. Ponad połowa respondentów (56,2 proc.) stwierdziło, że jest im to obojętne. 11,2 proc. uznało, że byli zadowoleni, a 20,7 proc. wskazało, że byliby „bardzo zadowoleni” mieszkając w pobliżu żydowskiej mniejszości.
39 proc. badanych odparło, że nie chciałoby, aby muzułmanin był ich życiowym partnerem. Na podobne pytanie dotyczące żydów, negatywnie odpowiedziało 14 proc. Zapytano również o stosunek do posiadania w swojej rodzinie żyda i muzułmanina. W tym pierwszym przypadku 7 proc. respondentów odpowiedziało, że nie byłoby zadowolonych, a w drugim przypadku – 25,8 proc. badanych.
Sondaż przeprowadził IBRIS na zlecenie „Rzeczpospolitej”.
Czytaj też:
Trudne pytania do papieża. "Jeśli islam jest dobrą religią, to czemu nawracając się ryzykowaliśmy życiem?"Czytaj też:
Orban: Uchodźcy? Uważamy ich za muzułmańskich najeźdźców