Polskie produkty już od dawna są wartościowe dla rodzimych konsumentów. I nie tylko dla nich. Nasze firmy świetnie radzą sobie za granicą i w wielu dziedzinach jesteśmy już postrzegani jako liderzy rynków. Prym wiedziemy nawet w dziedzinach wymagających innowacyjnych technologii. Przykłady?
(...)
Trzeba też jednak pamiętać, że naszą gospodarkę napędzają setki tysięcy mniejszych firm i przedsiębiorstw. To one oferują miejsca pracy na lokalnych rynkach, korzystają z usług lokalnych dostawców. No i to przedsiębiorcy płacą podatki oraz składki ZUS od pensji pracowników, a z tych pieniędzy rząd i parlamentarzyści mogą tworzyć budżety dla całego kraju. W wielkim skrócie – jeśli kupujemy produkty polskich przedsiębiorstw, to nie tylko wypłacamy pensje zatrudnionym tam Polakom, lecz także przyczyniamy się do wpłat pieniędzy np. na system opieki zdrowotnej, z którego korzystamy, lub przyszłe emerytury.
(...)
Odpowiedź na te pytania konsumenci znajdą dzięki plebiscytowi „Do Rzeczy” organizowanemu wspólnie z firmą doradczą PwC. Nagrodzone w nim firmy będą mogły zwycięskie produkty oznaczać logotypem „100% Polski Produkt”. Takie oznaczenie dla konsumentów będzie precyzyjną informacją o tym, że kupując dany towar, wspierają polską gospodarkę. Przy ocenie produktów zgłoszonych do konkursu uwzględniane będą bowiem zarówno lokalizacja produkcji, jak i pochodzenie materiałów oraz surowców, dynamika sprzedaży i rozwoju firmy, marka produktu, a także strategia promocji i sprzedaży produktu oraz długość jego życia.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.